KNJIŽEVNA SVAŠTARICA - DOBRO MI DOŠLI...

[b]...dragi čitatelji-blogeraši! Kako već naslov kaže, ovdje se radi o nekoj, o mojoj književnoj svaštarici gdje želim (p)ostaviti razne priče, pjesme, pripovijetke, uglavnom iz BiH-književnosti[/b]

01.08.2011.

o sehuru i RAMAZAN MUBAREK OLSUN

Sehur Sehur ili sufur je obrok koji se jede prije sabaha/zore. Ovo je daleko najvažniji obrok tokom mjeseca posta, i zato je odabiru hrane za sehur važno pokloniti veliku pažnju. Organizam tada dobija nutrijente i energiju koja mu omogućava da funcionira bez hrane i tečnosti i do sljedećih 18 sati, tokom najdužih dana ljetnog posta u nekim dijelovima svijeta. Zato ga nemojte preskakati, pogotovo tokom ljetnog ramazana. Piše: Selma Gičević Sehur tokom mjeseca posta igra ulogu doručka, a doručak je najvažniji obrok u danu. On će ublažiti umor, glavobolje i slabost tokom dana. Iako se ovaj obrok ne smatra obaveznim (farzom), on je preporučen. Musliman postač bi trebao ustajati na sehur jer je u njemu berićet (sreća i blagoslov), kao što je došlo u vjerodostojnom hadisu, a pored hadisa i govora Allahovog Poslanika Muhammeda a.s. ne treba ništa dodavati jer je u njemu ono što poji dušu i srca. On je rekao: “Sehurite, jer je u sehuru berićet!” Namirnice bogate vlaknima za ljetni post i dužu sitost “Stvarnu korist posta mogu osjetiti samo oni koji zaista paze na ishranu tokom ovog mjeseca, izbjegavajući visokokaloričnu i procesuiranu hranu”, kaže Priya Rao, nutricionista klinike Al Rafa Poly iz Dubaija, dodavši da je najbolje jesti namirnice bogate vlaknima koje se duže zadržavaju u organizmu i koje polako otpuštaju energiju. “Ova hrana može se variti i do 8 sati, dok hrana koja se brzo sagorijeva drži sitost 3-4 sata.” Namirnice koje se sporo vare su cjelovite žitarice, npr. raž, ječam, zob, pšenica, proso, te sjemenke, među kojima su grah, grašak, leća i slanutak. “Sehur je od ključne važnosti, jer on smanjuje period u kojem je organizam u potpunosti bez hrane, te sprečava ketozu - stanje metabolizma do kojeg dolazi kada u jetri padne nivo glikogena i kada se organizam prebaci u stanje hroničnog posta, tj. izgladnjavanja”, dodaje Rao. Ovo, međutim, ne znači da sehur treba biti obilan obrok, naprotiv. Važno je napraviti pametnu selekciju namirnica koje konzumirati, a sama količina ne treba biti velika, kako bi se izbjeglo opterećivanje želuca. Među hranom koja se dugo zadržava u organizmu su: složeni ugljikohidrati, proteini i nezasićene masnoće. Masnoće se najduže vare, te stoga nemojte bježati od dodavanja maslinovog ulja u salatu, konzumiranja sjemenki i orašastih plodova. Oni će vas držati sitima duže vremena. Uz navedeno, treba jesti i voće i povrće, koje će organizmu dati potrebne vitamine i minerale. I naravno - puno vode! Sehur pojedite u propisano vrijeme, prije same zore, a ne u ponoć. Tako ćete pravilnije rasporediti unos nutrijenata i energije, što će izbalansirati nivo glukoze u krvi tokom posta. Struktura sehura Svaki sehur trebao bi sadržavati sljedeće: 1. Složene ugljikohidrate: to može biti integralni hljeb, kaša ili žitne pahuljice, riža, krompir ili tjestenina. 2. Proteine: tu spadaju jaja, meso, sirevi, mlijeko, jogurt, riba i mahunarke. 3. Nezasićene masnoće: njima su bogati riba, hladno prešana ulja, nezasoljeni orašasti plodovi (orah, badem, kikiriki, lješnik…) te sjemenke (tikva, suncokret…). Masnoće se najsporije vare. 4. Vitamine i minerale: obavezno pojedite salatu ili neko voće. To može biti jedna narandža ili zdjela borovnica. Odaberite svaki dan drugo voće i povrće kako biste unijeli sve potrebne nutrijente. 5. Tečnost: najbolje je piti vodu. Za sehur popijte 2 čaše vode kako biste spriječili umor i glavobolju do kojih vodi dehidracija. Nekada to nije lako, pogotovo u to doba dana, ali morate se natjerati. Post će biti puno kvalitetniji, moći ćete se posvetiti duhovnom razvoju, a ne samo misliti “kada će iftar”. Možete kombinirati i sa svježim, razblaženim sokom od narandže, limuna ili grejpfruta. Zdrava sehur hrana i suplementi Evo 16 top namirnica koje možete kombinovati za brz i hranjiv sehur, koji će zasigurno poboljšati kvalitet vašeg posta: integralni hljeb, žitne pahuljice, mladi sir- kravlji, ovčiji ili koziji, banana, datule, bademi, voda, jogurt, bjelance (smijete pojesti više bjelanaca, ali samo jedno žumance), pileća/pureća prsa, proteinski šejk, domaći med, mahunarke (grah, grašak, leća), ulje iz sjemenki lana, maslinovo ulje, voće. Ako ste u toku proteklih godina posta osjećali slabost i teško ste postili, ove godine možete razmisliti o uvođenju multivitaminskih i multimineralskih suplemenata, koji će osigurati da organizam dobija sve neophodne nutrijente. Tabletu treba uzeti nakon sehura, na sit stomak, s mnogo tekućine. Hrana koju trebate izbjegavati Izbjegavajte piti previše kafe ili crnog čaja u ovo vrijeme jer će dovesti do dehidracije. Također, izbjegavajte previše posoljenu hranu jer ćete od nje biti žedni, kao i pržene, masne i začinjene namirnice koje mogu izazvati žgaravicu i otežati vam post. Izvor: http://gusto.ba/2010/08/02/mjesec-ramazana-pocinje/

KNJIŽEVNA SVAŠTARICA - DOBRO MI DOŠLI...
<< 08/2011 >>
nedponutosricetpetsub
010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

NESTO O SEBI...

Glasajte za ovu stranicu
Translation Services
RIZNICE KNJIŽEVNOSTI
* BOSANSKA LITERATURA *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

-> KITABHANA - RIZNICA

LEKTIRA BiH

LITERARNA KULTURA

WIKIZVOR - BiH



* HRVATSKA LITERATURA *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

KNJIŽEVNA DJELA

-> AKO IMATE PITANJA

FORUM FF ZAGREBA

KNJIŠKI MOLJAC - BLOG

IZBOR LEKTIRA



* NJEMAČKA LITERATURA *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

RIZNICA KLASIČARA

-> SVIJET LITERATURE

PJESME

LJUBAVNE PJESME

RIZNICA BAJKE

ONLINE-LEKSIKON

BLOGOVI
URL "KAPLJICE.BLOGGER.BA" NAŽALOST IMA DRUGOG VLASNIKA, TE AKO ODETE TAMO NEKA ZNATE DA TO NIJE MOJ, DA TAMO NEMA (VIŠE) MOJIH "KAPLJICA".


MOJ NOVI HRVATSKI BLOG

LITERARNI KUTAK

KNJIZEVNI KUTAK

SLOVO GORCINA

SEVDALINKE

BIHWEB

STOLAC

SARAJEVO 1879 -1918

BOSNA i HERCEGOVINA

DRINSKI

DENIJALOVE PJESME

SUPERJUNAK

LJEPOTA DUSE

ECHOOO - ENES TOPALOVIC

PRICE IZ SREBRENICA

NEKA SE NE ZABORAVI !

GREENOVA STRANICA

TRAVNICKI NOCNI SETAC

DRAGI NAS MALISA :-)

SELMA :-)


NOVINE I ČASOPISI
* * NOVINE * *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

OSLOBODJENJE - BiH

DANI - BiH

24 SATA.INFO - BiH

NOVOSTI.BA - BiH

PREPOROD.COM - BiH

JUTARNJI - HR

VEČERNJI - HR

VJESNIK - HR

SLOBODNA DALMACIJA

NEZAVISNE - BiH

SLOBODNAEVROPA



* * KNJIZEVNI CASOPISI * *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

MOST

DIWAN

IZRAZ

ZAREZ

RADIO I TV
BE-KA-RADIO BiH

KALMAN-RADIO BiH

RADIO SLJEME-ZG

RADIO SPLIT

SEVDALINKE



BiH INTERNET-TV

RTV-BOSTEL SDA

HR - TV i RADIO


* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

WINAMP-PLAYER

REALMUSIC-PLAYER

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Buduci da se radujem Vasem misljenju i iskrenoj kritici u vezi s mojim pjesmama, mozete mi poslati mail na slijedecu adresu:

Dragon22@gmx.net

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

KLIKNI NA SLIKU




BROJAČ POSJETA
126191

Powered by Blogger.ba