beats by dre cheap

o sehuru i RAMAZAN MUBAREK OLSUN

Sehur Sehur ili sufur je obrok koji se jede prije sabaha/zore. Ovo je daleko najvažniji obrok tokom mjeseca posta, i zato je odabiru hrane za sehur važno pokloniti veliku pažnju. Organizam tada dobija nutrijente i energiju koja mu omogućava da funcionira bez hrane i tečnosti i do sljedećih 18 sati, tokom najdužih dana ljetnog posta u nekim dijelovima svijeta. Zato ga nemojte preskakati, pogotovo tokom ljetnog ramazana. Piše: Selma Gičević Sehur tokom mjeseca posta igra ulogu doručka, a doručak je najvažniji obrok u danu. On će ublažiti umor, glavobolje i slabost tokom dana. Iako se ovaj obrok ne smatra obaveznim (farzom), on je preporučen. Musliman postač bi trebao ustajati na sehur jer je u njemu berićet (sreća i blagoslov), kao što je došlo u vjerodostojnom hadisu, a pored hadisa i govora Allahovog Poslanika Muhammeda a.s. ne treba ništa dodavati jer je u njemu ono što poji dušu i srca. On je rekao: “Sehurite, jer je u sehuru berićet!” Namirnice bogate vlaknima za ljetni post i dužu sitost “Stvarnu korist posta mogu osjetiti samo oni koji zaista paze na ishranu tokom ovog mjeseca, izbjegavajući visokokaloričnu i procesuiranu hranu”, kaže Priya Rao, nutricionista klinike Al Rafa Poly iz Dubaija, dodavši da je najbolje jesti namirnice bogate vlaknima koje se duže zadržavaju u organizmu i koje polako otpuštaju energiju. “Ova hrana može se variti i do 8 sati, dok hrana koja se brzo sagorijeva drži sitost 3-4 sata.” Namirnice koje se sporo vare su cjelovite žitarice, npr. raž, ječam, zob, pšenica, proso, te sjemenke, među kojima su grah, grašak, leća i slanutak. “Sehur je od ključne važnosti, jer on smanjuje period u kojem je organizam u potpunosti bez hrane, te sprečava ketozu - stanje metabolizma do kojeg dolazi kada u jetri padne nivo glikogena i kada se organizam prebaci u stanje hroničnog posta, tj. izgladnjavanja”, dodaje Rao. Ovo, međutim, ne znači da sehur treba biti obilan obrok, naprotiv. Važno je napraviti pametnu selekciju namirnica koje konzumirati, a sama količina ne treba biti velika, kako bi se izbjeglo opterećivanje želuca. Među hranom koja se dugo zadržava u organizmu su: složeni ugljikohidrati, proteini i nezasićene masnoće. Masnoće se najduže vare, te stoga nemojte bježati od dodavanja maslinovog ulja u salatu, konzumiranja sjemenki i orašastih plodova. Oni će vas držati sitima duže vremena. Uz navedeno, treba jesti i voće i povrće, koje će organizmu dati potrebne vitamine i minerale. I naravno - puno vode! Sehur pojedite u propisano vrijeme, prije same zore, a ne u ponoć. Tako ćete pravilnije rasporediti unos nutrijenata i energije, što će izbalansirati nivo glukoze u krvi tokom posta. Struktura sehura Svaki sehur trebao bi sadržavati sljedeće: 1. Složene ugljikohidrate: to može biti integralni hljeb, kaša ili žitne pahuljice, riža, krompir ili tjestenina. 2. Proteine: tu spadaju jaja, meso, sirevi, mlijeko, jogurt, riba i mahunarke. 3. Nezasićene masnoće: njima su bogati riba, hladno prešana ulja, nezasoljeni orašasti plodovi (orah, badem, kikiriki, lješnik…) te sjemenke (tikva, suncokret…). Masnoće se najsporije vare. 4. Vitamine i minerale: obavezno pojedite salatu ili neko voće. To može biti jedna narandža ili zdjela borovnica. Odaberite svaki dan drugo voće i povrće kako biste unijeli sve potrebne nutrijente. 5. Tečnost: najbolje je piti vodu. Za sehur popijte 2 čaše vode kako biste spriječili umor i glavobolju do kojih vodi dehidracija. Nekada to nije lako, pogotovo u to doba dana, ali morate se natjerati. Post će biti puno kvalitetniji, moći ćete se posvetiti duhovnom razvoju, a ne samo misliti “kada će iftar”. Možete kombinirati i sa svježim, razblaženim sokom od narandže, limuna ili grejpfruta. Zdrava sehur hrana i suplementi Evo 16 top namirnica koje možete kombinovati za brz i hranjiv sehur, koji će zasigurno poboljšati kvalitet vašeg posta: integralni hljeb, žitne pahuljice, mladi sir- kravlji, ovčiji ili koziji, banana, datule, bademi, voda, jogurt, bjelance (smijete pojesti više bjelanaca, ali samo jedno žumance), pileća/pureća prsa, proteinski šejk, domaći med, mahunarke (grah, grašak, leća), ulje iz sjemenki lana, maslinovo ulje, voće. Ako ste u toku proteklih godina posta osjećali slabost i teško ste postili, ove godine možete razmisliti o uvođenju multivitaminskih i multimineralskih suplemenata, koji će osigurati da organizam dobija sve neophodne nutrijente. Tabletu treba uzeti nakon sehura, na sit stomak, s mnogo tekućine. Hrana koju trebate izbjegavati Izbjegavajte piti previše kafe ili crnog čaja u ovo vrijeme jer će dovesti do dehidracije. Također, izbjegavajte previše posoljenu hranu jer ćete od nje biti žedni, kao i pržene, masne i začinjene namirnice koje mogu izazvati žgaravicu i otežati vam post. Izvor: http://gusto.ba/2010/08/02/mjesec-ramazana-pocinje/

KNJIŽEVNA SVAŠTARICA - DOBRO MI DOŠLI...
http://knjizevnasvastarica.blogger.ba
01/08/2011 15:12